Viesa Kompressor III

VIESA Compressor III opent een nieuwe grens bij het parkeren van industriële voertuigen, waardoor de chauffeur een rustige slaap krijgt en de kosten voor de wagenparkbeheerder worden verlaagd. De lage elektrische absorptie maakt een grotere autonomie mogelijk wanneer het voertuig stilstaat, terwijl de constructieve vereenvoudiging de reeds geteste betrouwbaarheid van de koeleenheid verhoogt. Het gebruik van innovatieve materialen garandeert een beperkt gewicht en verminderde trillingen, met een aanzienlijke verbetering van het akoestisch comfort.

VIESA Compressor III wordt geproduceerd in Italië in de Ital Colven-fabriek, het resultaat van meer dan drie jaar werk in samenwerking met de afdeling Thermotechniek van de Faculteit Ingenieurswetenschappen van de Universiteit van Florence. Ontworpen om het beste klimaatcomfort tijdens het parkeren te garanderen, handhaaft het de constante temperatuur in de cabine, waardoor een serene plaats voor de bestuurder wordt gewaarborgd tijdens parkeerpauzes.

VIESA Compressor III maakt gebruik van de knowhow van Ital Colven van airconditioners productie, maar het maakt een uitgesproken verbetering ten opzichte van de reeds gewaardeerd VIESA Compressor IIS: onaangetast blijft de koeling groep die een grote betrouwbaarheid heeft aangetoond, anders verandert alles, van het lichaam tot de elektronica. Het sleutelwoord is essentieel, omdat het is ontworpen door de constructie en de componenten zoveel mogelijk te vereenvoudigen.

Weinig onderdelen, grotere betrouwbaarheid, is het concept waarop deze zijn gebaseerd ontwerpers, consultants ondersteund door de Universiteit van Florence, omdat de downtime creëert ongemak en de kosten verhoogt, maar de constructieve vereenvoudiging van VIESA Compressor III mag niet ten koste gaan van operatie, die zelfs beter presteert dan het vorige model.

Totaal nieuw is het hoofdlichaam van de airconditioner, verkregen door vormen van PPE, een zeer licht materiaal maar bestand tegen schokken (wordt gebruikt voor vele jaren het autobumpers te realiseren), en geluidsisolatie en met een uitstekende mate van thermische isolatie. De nieuwe constructietechniek komt ook de lichtheid ten goede, zozeer zelfs dat de hele airconditioner niet zwaarder is dan 14 kg, met een gewichtsvermindering van meer dan 40% in vergelijking met de VIESA Compressor IIS.

Een lager gewicht vertaalt zich in een lager verbruik, indien geëvalueerd met het oog op een algemene reductie van de massa’s van het voertuig, een imperatief in de constructiefilosofie van de laatste jaren. Een economische en ecologische keuze, daarom heeft Ital Colven veel gewed.

Aan de andere kant gaat de aerodynamische studie van de Compressor III, die 10 mm lager is dan het vorige model, naar het verminderen van het verbruik. De zorgvuldige aerodynamische studie is ook ontworpen om ruis te verminderen: akoestisch comfort is een van de sterke punten van de nieuwe VIESA conditioner, dat is een belangrijke stap voorwaarts in de richting van de Compressor IIS dankzij het gebruik van innovatieve materialen die deel uitmaken een significante vermindering van trillingen.
Merk op dat VIESA Compressor III geen uitstekende delen in het interieur heeft: luchtopeningen gelijk met het dak van de cabine, perfect geïntegreerd en derhalve de leefbaarheid te verbeteren (de bestuurder waarschijnlijk niet per ongeluk tegen ventilatiemasker met de kop) en om de bovenste deuren van de lade te openen.
Tijdens de ontwerpfase werd een precieze keuze gemaakt met betrekking tot het vermogen en het besturingssysteem: VIESA Compressor III wil geen alternatief zijn voor de airconditioner van het voertuig, met draaiende motor, maar eenmaal een interne eenheid voor temperatuuronderhoud de motor. Daarom is de beste balans gevonden tussen klimaatcomfort en energieverbruik. Met VIESA Compressor III heeft de bestuurder nooit problemen met de batterijen, omdat de absorptie echt wordt verminderd.

VIESA Compressor III: de airconditioner die geld bespaart.

De nieuwe airconditioner behoudt wat hij belooft: dankzij de roterende compressor en de juiste balans tussen efficiëntie en verbruik garandeert VIESA Compressor III een goede nachtrust voor de bestuurder, zonder dat de motor van het voertuig hoeft te blijven draaien. In de ontwerpfase werden alle kostenvariabelen geëvalueerd, inclusief die verborgen kosten die vaak worden onderschat.

  • Brandstofbesparing: de bestuurder hoeft de motor niet te starten om de batterijen op te laden of om de airconditioner van het voertuig te bedienen, omdat VIESA Compressor III met behulp van de batterijen een goed binnenklimaatcomfort garandeert.
  • Langere gebruiksduur van de batterij: het verminderen van de laad- / ontlaadcycli en het in- en uitschakelen vermindert de spanning van de batterijen, waardoor de duur ervan toeneemt.
  • Gereduceerde machinestop: dankzij de eenvoud van de snel montage en de grote betrouwbaarheid.

VIESA Compressor III: technische gegevens

Functies van het commando en de besturingskaart:

  • Menunavigatie is eenvoudig en intuïtiever.
  • 200% groter display met instelbaar contrast en verlichting.
  • 9 ventilatiesnelheid.
  • Programmeerbaar in- en uitschakelen.
  • Automatische regeling van de ingestelde temperatuur.
  • Ventilatiefunctie in- en uitschakelen.
  • Exclusief toets geluiden. bescherming:
  • Voor polariteitsinversie.
  • Voor kortsluiting, laag en hoog verbruik van de compressor.
  • Voor kortsluiting, laag en hoog ventilatie gebruik.
  • Voor kortsluiting, laag en hoog verbruik van de afzuiger.
  • Drukschakelaar voor bescherming tegen hoge en lage druk.
  • Voor lage en hoge spanning van de serviceaccu (bespaar accu).
  • Voor installaties zonder koelgas. (exclusief het koude circuit).
  • Voor bevriezing van de verdamper. ” Voor hoge temperaturen van de omvormer.